Anna Wurtzburger, fra New York, sier at hun kjøpte en bøtte med kylling for $20. Hun tok med maten hjem og trodde dette skulle være nok til hele familien. Grunnen til denne antagelsen er at på reklamene, så er bøttene stappfull og at KFC ofte har reklamer der hele familien deler på en bøtte med kylling. Men da hun kom hjem og skulle begynne å spise, så viste det seg at bøtten knapt var halvfull og at det ikke var nok mat til familien i det hele tatt.
På bakgrunn av at dette skapte mye krangling i familien og at ungene måtte legge seg uten å bli skikkelig mette, så saksøker hun nå KFC for hele 160 000 millioner kroner. Only in America vil mange si, for muligheten til å saksøke alle for alt er absolutt til stede. En advokat mener faktisk at kvinnen har store muligheter til å få en betydelig erstatning.
Advokaten til kvinnen har tatt saken pro-bono. Det vil si at han ikke får betalt om hun ikke får erstatning. Han mener hun har en god sak, og at KFC vil bli tvunget til å inngå en forlik.
– Blir noen saksøkt, så er en minimumskostnad $10 000 bare i saksomkostninger. Men dette er en stor sak, så det er trolig at det vil bli en løsning på saken. Det er viktig å påpeke at KFC faktisk har brutt markedsføringsbestemmelser ved å utgi at bøttene er fulle og at kyllingen er sprø. Men egentlig er den bløt og bøttene er ikke fulle. Det må KFC betale for, mener han.